Sunday, February 28, 2010

::singkap tragedi semalam..::

Dengan nama Allah Yg Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani..

''bila nak pos motor ni?esok dah nak balik.aku risau la.nanti lambat-lambat kalo ada aral camna?"kata Umai.

"ye esok pagi-pagi kita pegi.nak risau pe pulak..hesh ko ni ada-ade je.cube la optimis sket.''Dia membalas.

keesokan paginya.

"assalamualaikum, Abg Rizal ade keje x pagi ni?"

"waalaikumussalam.xda, nape?"balas Abg Rizal.

"nak mintak tolong anta p KTM la.nak pos motor Umai"

"Ok, jap lagi Abg sampai."

selepas sarapan nasi goreng dan air kopi kami bertiga berangkat ke KTM.Aku ngan Umai naik motor, Abg Rizal plak bawak keta so balik nnti kami balik ngan Abg Rizal la.Cuti sem baru mula aku pulak dah lame xbawak motor. Macam2 la Kak Ina pesan pada ak suh berhati-hati sume.aku pun hairan pada mulanya. tp besa lah kakak mana xsyg kan adik, besa lah tu pesan suh bawak hati-hati.

malang x berbau

tak sampai 5 kilometer kami bergerak dari rumah Kak Ina dan sampai di traffic light di simpang 3 depan petronas aku ngan Umai dilanggar kereta.waktu tu aku ingat lagi lampu dri hujau tukar kuning.aku yg bawak motor ala-ala speed santai x berhajat nak kejar lampu tu tp apakan daya org yg bawak kereta viva belakng kami berusaha kejar lampu kuning tu. akibat nya aku ngan Umai melambung. keadaan jalan 3 lane area tu bg kesempatan Abg rizal untuk berhenti sebelah Viva malang tu. dah mcm tgk stunt dalam tb pulak tgk adik ngan kawan adik dia melambung impak dr momentum kuat dr Viva tu.

aku ke yg salah?

Alhamdulilah aku ngan Umai xmengalami sebarang kecederaan. bukan kata patah, darah setitik xngalir.aku bersyukur teramat sangat. Dalam hati,Allah saje yg tau. Kaki mngigil sampai ak xdapat berdiri.aku, Umai dan Ang Rizal dudk tepi jalan(atas divider).

"Dia luka x?sakit x?Umai?!"cemas Abg Rizal bertanyakan keadaan kami.

ke balai polis jugak akhir nya

usaha untuk mendapatkan ganti rugi akibat motor aku yg barai ni x settle di balai tp kat tepi jalan tu jgak.hem lepas la nak beli cover set yg pecah tu.

"saya mau claim insurance lo.."bapak budak yg langgar ak tu bgtau.

"camtu kita settle balai."tegas Abg Rizal.

xpasal-pasal Abg Rizal patah balik umah Kak Ina amik dia suh bawak ktorg p balai while Abg Rizal bawak motor.

sampai kat balai polis yg dapat kes tu nak jumpe aku.Alhamdulilah, tu lah perkataan yg keluar.dia bersyukur sebab ak dgn Umai x ape-ape.

"saya bukan ape, kalo tgk dari keadaan kereta ni, sy xpasti bdk yg kena langgar tu hidup ke tidak.."komen Isp Kamal.

"xtau idup ke x?''aku hairan.

"tapi lepas saya nmpak kamu jalan elok, syukurlah."tambah nya lagi.

time tu kira tu la first time aku p buat police statement. cuak juga la, mana tak nye dgn kaki yg shaking lagi.Allah saje yg tahu.

Alhamdulillah ak xsalah.mata merit aku pon xjatuh. maklumla Lesen P lagi..erm kalo kena ni, masak la.

No comments:

Post a Comment